Unele dintre cele mai mari companii utilizeaza deja aplicatii mobile pentru angajati. Accesibilitatea, esentiala pentru consumul de informatii interne este doar unul dintre avantajele acestora. Aplicatiile de mobil sporesc productivitatea in gestionarea proceselor interne si servesc drept platforme autentice folosite pentru a transforma strategia branding-ului angajatorului intr-o experienta eficienta in interactiunea cu angajatul.
Tehnologia a revolutionat complet conceptul de comunicare. E-mailurile, chat-urile si retelele sociale au facut schimbari enorme in rutina zilnica si au adus multiple beneficii in modul in care interactionam si impartasim informatii.
Dar ele au devenit de asemenea surse de distragere a atentiei. Numarul mare de informatii pe care le primim in mod constant necesita o capacitate de organizare si de prioritizare care sa ne ajute sa ramanem productivi.
Daca angajatii dumneavoastra au aplicatii care sunt concepute special pentru ei si care ii ajuta sa functioneze mai bine, mai rapid si mai colaborativ, atunci aceasta va creste eficienta si va deveni un avantaj competitiv pentru companie.
De ce tip de aplicatii au nevoie angajatii?
Companiiile pot crea aplicatii pentru urmarirea inventarului, planificarea personalului, efectuarea platilor, supravegherea comenzilor, urmarirea finantelor, gestionarea clientilor, supravegherea angajatilor, stabilirea obiectivelor, accesul la documentele la distanta si multe altele. Cea mai usoara modalitate de a determina ce aplicatii ar aduce beneficii angajatilor este pur si simplu sa ii intrebati. Intrebari simple precum „Care sunt problemele pe care le intamplinati la locul de munca?” sau „Ce procese ar putea fi imbunatatile cu ajutorul unei aplicatii?” va pot oferi o idee sufiecient de clara de la care sa incepeti. Scopul este de a permite angajatilor sa fie cat mai eficienti iar in timpul economisit vor putea lucra la dezvoltarea si perfectionarea lor profesionala.
Iata 5 exemple de aplicatii care ar putea eficientiza procesele si comunicarea in organizatia dumneavoastra:
- Aplicatii de comunicare interna
Datorita formatului de mesaje instantanee, aceste aplicatii sunt foarte eficiente in a intra in contact cu colegii in timp real.
Daca un angajat se intarzie la birou din cauza unor probleme de transport, cu ajutorul unei aplicatii de comunicare interna acesta poate notifica cu usurinta membrilor echipei sale intarzierea, ramanand in acelasi timp la curent cu ceea ce se intampla in birou, astfel incat intarzierea lor sa fie cat mai putin perturbatoare posibil.
Aplicatiile de comunicatii interne sunt, de asemenea, modalitati excelente de a pastra legatura cu membrii echipei care lucreaza departe de birou sau pentru a intra rapid in contact cu echipa dumneavoastra daca sunteti intr-o intalnire.
- Aplicatii – Newsletter
Cu o aplicatie – newsletter tot ce trebuie sa faceti este sa actualizati aplicatia de fiecare data cand exista stiri importante la fel cum ati face cu un buletin informativ periodic. Cu o notificare simpla de tip pop – up puteti sa va informati angajatii, adica utilizatorii ca aplicatia a fost actualizata.
Cea mai buna parte a folosirii unei aplicatii de newsletter comparativ cu buletinele de stiri prin e-mail este ca puteti activa accesul offline, astfel incat utilizatorii sa poata urmari cele mai recente stiri, indiferent de locul in care se afla, cum ar fi in timpul zborului cu avionul.
Un alt avantaj este ca, prin faptul ca nu se bazeaza pe Intranet, continutul poate fi citit instantaneu.
- Aplicatii pentru team building – uri si evenimente
Evenimentele si team building – urile sunt modalitati de a mentine angajatii fericiti si relaxati. Aceasta ar putea include timp si locatie, prezentari PDF, orare si activitati sau informatii mai elaborate, cum ar fi indicii de vanatoare de comori si atribuirea cadourilor de Secret Santa.
Aplicatia ar putea include, de asemenea, un calendar simplu, cu toate evenimentele viitoare, pentru a va asigura ca angajatii isi rezerva timpul in avans.
- Aplicatii pentru concedii si zile libere
Gestionarea cererilor de concediu poate fi un cosmar atat pentru angajatii HR, cat si pentru angajati, in special in perioadele aglomerate ale anului, cum ar fi vacantele de Craciun si de vara. Provocarea este ca toti angajatii sa obtina concediul dorit, mentinand in acelasi timp disponibilitatea minima necesara a biroului.
Utilizarea unei aplicatii va poate ajuta sa rezolvati aceste probleme furnizand un sistem automat in care angajatilor li se permite sa inregistreze doar date care au fost aprobate in prealabil.
- Aplicatii pentru traininguri
Va ajuta sa pregatiti noii angajati sa invete despre companie, despre produse si servicii, sau cum sa comunice mai bine si eficient cu clientii. In plus, permit utilizatorilor sa creeze cursuri, sa adauge chestionare, sa gestioneze cursantii si sa urmareasca rezultatele oricand si oriunde.
Un alt atu al aplicatiilor de training este ca va permit sa creati programe de training interesante, interactive, prin includerea unei varietati de medii, cum ar fi audio, video, formulare de test sau infografice.
De exemplu, trainingurile prin metoda Gamification, adica prin intermediul jocurilor reprezinta o modalitate excelenta de a creste factorii de implicare si distractie.