100
martie 18, 2019

Realitatea Augmentata si aplicabilitatea ei in industria alimentara

In industria alimentara, Realitatea Augumentata (AR) a inceput sa faca progrese pentru ca tot mai multe companii incep sa recunoasca potentialul AR si sa o vada ca o investitie utila. Trei domenii principale – resursele umane, interactiunea cu utilizatorii si industria alimentara au cunoscut cea mai mare concentrare a dezvoltarii AR pana in prezent si probabil vor continua sa mareasca investitiile pentru o astfel de promovare in cadrul industriei.

In ultimii ani, ascensiunea platformelor sociale, precum Instagram si Pinterest – si a influencerilor au demonstrat ca angajarea cu consumatorii are ca rezultat o actiune reala. Produsele si locatiile de vanzare retail pot fi in continuare statice, dar continutul acestora trebuie sa depaseasca spatiul fizic pentru a atrage atentia potentialilor cumparatori si de a-i fideliza.  Scopul acestei tehnologii este de a oferi consumatorilor posibilitatea de a trai o experienta imersiva. Pentru branduri, este un nou mod de a atrage atentia consumatorilor si de a face diferenta in procesul decizional de cumparare.

Realitatea augmentata poate depasi aceasta punte intre continut si consumator. Abilitatea de a suprapune informatiile suplimentare, stimulul vizual si interactiunea pe langa anumite elemente ofera companiilor sansa de a combina lumea digitala cu cea fizica intr-un mod cat mai personalizat. Companiile de alimentatie si bauturi au inceput sa utilizeze AR in moduri inovatoare: Nestle a folosit un personaj din filmul „Rio” pentru un joc disponibil pe 26 milioane de cutii; Nike, prin aplicatia AR SNKRS de la Nike , permite fanilor sa-si rezerve incaltamintea inca de cand se afla fizic la locatia Fuku’s East Village.

Shazam este o aplicatie bine cunoscuta pentru capacitatea de a recunoaste melodiile care ruleaza in imediata noastra apropiere. In acest fel, „crestem” realitatea cu ajutorul acestor informatii de mare utilitate. Shazam este capabil, de asemenea, sa identifice elementele vizuale cu aparatul de fotografiat si chiar sa integreze realitatea grafica augmentata in unele cazuri , prezentand animatii in timp real si interactiv atunci cand scaneaza anumite coduri.

Ketchup-ul Heinz a avut parte de o promovare AR inca din 2011. Cu ajutorul unei aplicatii, consumatorii puteau dezvalui o serie de retete cu preparate la care sosul poate fi folosit.

Realitatea augmentata duce consumatorul intr-o calatorie interactiva printr-o combinatie de povestiri, divertisment si interactiunea cu brandul. Ofera o oportunitate de a impartasi si conecta brandul cu posibilii consumatori si de a aduna informatii despre acestia.

Pentru a intelege acest proces, imaginati – va ca, odata ce deschideti camera foto a smartphone-ului, indiferent de sistemul de operare (iOS sau Android) orice produs din supermarket – cutii de supa, detergenti, ulei de masline, vin, paste, etc, veti vedea direct pe eticheta un videoclip referitor la produsul respective. Videoclipul poate furniza continut precum; retete, recomandari, ingredinte.