Frontiera dintre lumea virtuala si cea reala continua sa se destrame oferind experiente uluitoare care, cu putin timp in urma, puteau fi gasite doar in imaginatia scriitorilor sci-fi. Realitatile augmentate, virtuale, mixte, aplicatiile, retelele sociale si conexiunea la Internet au devenit instrumentele care vor conduce la cresterea industriei de publicitate si marketing, deoarece permit oamenilor sa se apropie si mai mult de audiente si sa le castige astfel loialitatea.
Realitatea virtuala genereaza lumi complet inexistente, realitatea augmentata combina elemente reale cu elemente inexistente, iar cea mixta este, dupa cum ii sugereaza si numele, un mixt intre celelalte doua.
Realitatea augmentata poate fi folosita pe dispozitive mobile, cum ar fi smartphone-uri. Cu ajutorul camerei foto/video, se vor afisa pe ecran elementele fizice reale pe care le urmariti, dar, de asemenea si elemente digitale care sunt reproduse intr-un mod care pare sa interactioneze cu mediul real. Un bun exemplu al acestui tip de aplicatie este jocul Pokemon Go.
In realitatea mixta, interactionati cu elemente si medii fizice si virtuale, utilizand noile tehnologii de scanare si utilizare a senzorilor de miscare. Realitatea mixta va permite sa va vedeti si sa va scufundati in lumea din jur chiar si atunci cand interactionati cu un mediu virtual. Ofera posibilitatea de a avea un picior in lumea reala, iar celalalt intr-un loc imaginar, descompunand conceptul de baza intre real si imaginar.
Abilitatea sa de a atrage atentia publicului si de a prezenta produsul intr-un mod personalizat pentru utilizator, transforma Realitatea Virtuala in instrumentul cu cel mai mare potential de a revolutiona tot ce inseamna domeniul publicitar actual.
Marketing-ul si realitate virtuala
Nu este o noutate incorporarea 3D in viata noastra. Deja in anii ’80 si ’90 s-a lansat trendul videoclipurilor 3D. Proeminenta videoclipului este una din caracteristicile fundamentale ale publicitatii prin intermediul realitatii virtuale. Videoclipurile s-au dovedit a fi mai mai eficiente decat textele ca strategie de marketing digital, iar faptului ca prin intermediul Realitatii Virtuale este acum capabil sa interactioneze cu acesta, devine o optiune mult mai atractiva pentru consumator.
Generarea unui continut inovativ si de inalta calitate
Realitatea Virtuala ofera un mod nou de prezentare a produselor si serviciilor unei companii potentialilor clienti. In acest caz, videoclipurile promotionale devin o experienta palpitanta si interesanta, care cu siguranta nu va lasa indiferenti consumatorii.
In plus, continutul care ar putea fi, in principiu, complex, este mult mai usor de inteles datorita acestei noi tehnologii. Rezumatul poate deveni concret, iar simularile si imaginile faciliteaza intelegerea pentru toate tipurile de public.
Experienta utilizatorului
Experienta utilizatorului este unul dintre factorii definitorii ale identificarii audientei cu produsul promovat. Realitatea virtuala este o modalitate de a imbunatati experienta utilizatorului. In acest fel, ei pot deveni protagonisti ai istoriei in sine si nu doar spectatori. Utilizatorul trece de la a fi o a treia persoana la oferirea unui produs sau serviciu, la a trai direct o experienta in care este protagonistul, testand virtual un obiectul sau serviciul dorit. De exemplu, putem sa sa vizitam un loc inainte de a ajunge acolo, sa promovam un eveniment, sa vizitam un magazin etc. Desi aceasta este o tehnica inca in dezvoltare, in cativa ani, se asteapta sa fie principalul instrument de marketing.
Multe companii au vazut deja potentialul acestei tehnologii atunci cand vine vorba de promovarea brandurilor si nu au ezitat sa inceapa a o include in strategiile de marketing si de a o utiliza.
Una dintre cele mai inovatoare actiuni de marketing digital cu realitate virtuala este cea a companiei de automobile Audi. Pentru a promova noul Audi Q5 au lansat actiunea „Enter Sandbox”, bazata pe Realitate Virtuala.
Prin implicarea mai multor simturi si transformarea clientului in protagonistul experientei, videoclipurile promotionale de 360 de grade, de Realitate Virtuala lasa mai multe urme si sunt mai usor de memorat in timp. Impactul sau, prin urmare, este mult mai mare decat publicitatea conventionala. Imersiunea in mediul inconjurator este aici factorul principal pentru fixarea memoriei.